Scanners
A race of telepaths with the ability to ‘scan’ other humans can read people’s thoughts, control their movement and even take over their consciousness. Most Scanners are harmless, but one Scanner with bad intentions becomes hellbent on building a psychic army to take over the world.
Leaving behind the domestic agonies of The Brood, David Cronenberg topped the US box office for the first time with his most direct foray into science fiction. An action-packed tale of embattled, telekinetic brothers and exploding heads, Scanners is a thrilling fusion of the sensual and cerebral.