Silent Friend
Léa Seydoux and Tony Leung Chiu Wai bring dignified serenity to this ambitiously branching drama of twined human and nonhuman lives. Forgoing the urgency of climate-change documentaries for the calm of a botanist’s attention, this poetic film collected six awards at the Venice Film Festival.