16-year-old Eva dreams of living with her bohemian father rather than her controlling mother. He’s cool, writes poetry, lets her smoke cigarettes and has exciting friends. But his temper is uncontrollable, and he doesn’t have a place to live. So Eva helps him find a flat, with an extra room for her.
A ticking time bomb of tempestuous emotions, Valentina Maurel’s visceral, award-sweeping debut burns with the intensity of teenage girlhood. Thrashing against the sensual blues of San José, Costa Rica, a combustible father-daughter bond is ruled by a whirlpool of poetry and violence, love and rage.