‎Trenque Lauquen: Part 1
Laura, a biologist cataloguing plant species in Trenque Lauquen, disappears. Her older boyfriend, Rafael, and colleague Ezequiel set out to find her, stumbling upon intriguing discoveries along the way that may help them locate her. However, the story is bigger and stranger than they could imagine.
Love letters secreted in library books spark an epistolary mystery in this playful Borgesian epic from Argentine filmmaker Laura Citarella. Cowritten by its star Laura Paredes (The Delinquents), Trenque Lauquen is a cinematic matryoshka doll hewn from structuring absences and literary obsession.