Aloïse
Upon leaving school, conscientious Swiss student Aloïse finds work at the court of Kaiser Wilhelm II and becomes infatuated with him. Distressed by the outbreak of World War I, she is sent to a psychiatric hospital. Confined there for 40 years, she produces vibrant artworks on rolls of brown paper.
Delphine Seyrig is enthralling in Liliane de Kermadec’s radically unraveled biopic, as a self-taught artist whose idiosyncrasy is diagnosed as mental illness. Costarring Isabelle Huppert, this little history of creative becoming listens intently to its heroine’s strange and strangled subjectivity.