Blocked in Ceuta, a Spanish enclave in the North of Morocco, 5 emigration candidates—from Cameroon, Somalia, Chad, and India—are waiting. They are only 14km from the Iberian Peninsula but they wonder whether they’ll be allowed to make it to Europe or if they will be deported back to their country.
The fate of migrants in Ceuta is explored through the gentle observation and empathic conversations with men whose everyday lives amount to the act of waiting, perhaps in vain, to reach the shores of continental Europe. Dreams, hopes and regrets populate this insightful and important documentary.