Fedora
Washed-up producer Barry ‘Dutch’ Detweiler attempts to lure the iconic but reclusive actress Fedora out of retirement in a bid to revive both their careers. But her privacy is hard won, and with good reason. When she dies, Detweiler becomes suspicious and decides to investigate further.
Almost 30 years after Sunset Boulevard, Billy Wilder reunited with William Holden for this spiritual sequel: another self-reflexive stare-down with Hollywood revolving around a fading star—modelled on Garbo, Swanson, Dietrich, and Monroe. A farewell to a lost era, both sun-drenched and nightmarish.