The Brood
Frank is becoming concerned about his wife’s secretive treatment at the Institute of Psychoplasmics. The doctor’s controversial methods unleash his patients’ rage, taking on physical manifestations. Frank investigates the institute while a series of brutal attacks are committed by mutant children.
The closest he’s come to making a classic horror film, The Brood is David Cronenberg’s most personal feature. Written in the throes of divorce, this Freudian nightmare casts a cold eye on a broken relationship’s open sores, lethally personified in its rampaging manifestations of the maternal id.