Lost Highway
Fred Madison, a musician, starts receiving mysterious VHS tapes of him and his wife in their home and is tortured by the idea that his wife is having an affair. After being suddenly convicted of her murder, he inexplicably disappears and is replaced by a young mechanic leading a different life.
This misunderstood cult classic sees surrealist mastermind David Lynch back in Los Angeles, journeying once more down the rabbit hole. Indulging in a career-long interest in doubling and doppelgängers, the looping and splintered story of this nightmarish neo-noir weighs heavily with foreboding.