A Journey in Spring
In a marriage spanning years, Khim-Hok and Siu-Tuan are inseparable yet conflicted. When Siu-Tuan suddenly passes away, Khim-Hok clings desperately to her, but he must still traverse all past memories in the moist embrace of spring, bidding a heartfelt farewell.
Attuned to the tides of time, Wang Ping-Wen and Peng Tzu-Hui’s debut film casts a sensitive gaze to the fringes of Taipei, a semi-rustic landscape seldom seen on screen. Sumptuously textured 16mm cinematography conjures the misty vapor of regrets, as an elderly man grapples with past mistakes.