Bay of Angels
In the casinos of Nice, bank clerk Jean is drawn into the intoxicating world of gambling and the enigmatic Jackie, a seasoned gambler. Jackie toys with the awkward Jean, and their romance soon entwines with her reckless obsession, pulling Jean deeper into the seductive spin of the roulette wheel.
Dressed from head to toe in couture Pierre Cardin, Jeanne Moreau is an impervious femme fatale in Jacques Demy’s tale of wayward gamblers, shot on the lush coast of Nice. Composed of tumbling piano runs, Michel Legrand’s score cascades like rain, an indelible accompaniment to a stormy love affair.