Clouds of Sils Maria
At the peak of her acting career, Maria Enders is asked to perform in a revival of the play that made her famous twenty years ago. But back then she played Sigrid, a manipulatively seductive young woman who drives Helena, her boss, to suicide. Now she is being asked to step into the role of Helena.
Olivier Assayas directed Kristen Stewart to a history-making César Award win in Clouds of Sils Maria, but it’s La Binoche who really steals the show: on career-best form as the fading star at the slippery center of this Bergmanesque tale of dualities, mirror reflections, and brooding power dynamics.