Crocus
A woman performs her nightly domestic rituals—from putting her baby to bed to making love with her man. Meanwhile, a wild assortment of moths, birds, flowers, and vegetables—including a huge cabbage—float through the room and out the window.
Shot on the floor of her bedroom and soundtracked to a xylophonic plink-plonk with the help of her toddler, Suzan Pitt’s playful short is as witty as it is whimsical. Giggling its way to ecstasy, this early work by the American animator bursts with colorful similes for the body and its pleasures.