Our Body
Claire Simon observes the everyday operations of the gynecological ward in a public hospital in Paris. She meets patients in all stages of life—young and old, cisgender and trans. Unique stories of fertility, gender transitions, and cancer unfold, including the one of the filmmaker herself.
Compassionate towards its subjects, this critically acclaimed film by Claire Simon explores the issue of women’s health. With an all-female crew and an empathetic eye, the renowned documentarian assembles a deeply invested study that demystifies the bodies we hold in common, across our differences.