Paris Belongs to Us
Young literature student Anne arrives in Paris for an entrance exam but is drawn into a theater troupe led by Gérard, who is staging Pericles. As she becomes entangled in their lives, the mysterious death of a friend and whispers of a hidden conspiracy cast a growing shadow over her world.
One of the key inciting films of the French New Wave, Jacques Rivette’s rough-and-ready debut is an enigmatic time-capsule of Left Bank Paris. Centering on a no-budget theatrical production and imbued with conspiratorial anxiety, this quasi-thriller couldn’t be mistaken for the work of anyone else!