Paris, Texas
Travis walks out of the Texas desert after disappearing for four years. He is picked up by his brother Walt, who has been looking after Travis’ son Hunter. After slowly reconnecting with Hunter, Travis tries to bring his family back together by traveling to Houston in search of his estranged wife.
In 1984, German New Wave icon Wim Wenders swept up at Cannes with his dreamy tale of the American southwest. Powered by an eloquent script from playwright Sam Shepard—and starring Harry Dean Stanton, Dean Stockwell & Nastassja Kinski—it casts a doleful, poetic eye on America as only an outsider can.