Raging Bull
In the 1940s Bronx, middleweight boxer Jake LaMotta fights his way to the championship. But the rage and violence that propel him to the top threaten to destroy everything outside the ring—including his marriage, and his relationship with his brother and manager, Joey.
One of several creative peaks collaboratively reached by De Niro and Scorsese, the duo here reunite with Taxi Driver writer Paul Schrader for this bruising biopic of boxer Jake LaMotta. A modern classic in moody black and white, Raging Bull is an expansive study of self-destructive masculinity.