The Fog
As a small California town nears its centenary, eerie events unfold: objects animate, Rev. Malone uncovers a town secret, announcer Stevie sees a mystic fire, and Elizabeth finds a mutilated fisherman. A luminous fog envelops the town, bringing death in its wake.
After the unexpected success of Halloween, cult auteur John Carpenter kicked off the ‘80s with The Fog. This spooky-silly California ghost tale is transformed by Carpenter’s anamorphic widescreen images into something densely ethereal and rich in macabre atmosphere.