The Lunchroom
For 30 years, Lila has been a cleaner in a local municipality building. She’s an important figure in the office because of the unofficial staff cafeteria, which she runs with her friend Marcela. When Lila gets the opportunity to run the lunchroom officially as the boss, tensions arise with Marcela.
Proletarian solidarity is a fragile thing in Ezequiel Radusky’s taut drama, which parallels the casual cruelty of the management class with the breakdown of a female friendship. In her final appearance on film, Rosario Bléfari delivered a powerful performance that simmered with working-class rage.