Things to Come
Nathalie teaches philosophy at a Parisian high school. She is deeply passionate about her job and enjoys passing on the pleasure of thinking to others. Unexpectedly, Nathalie’s husband announces he is leaving her. With a newfound freedom suddenly thrust upon her, Nathalie must reinvent herself.
A profound reflection on personhood and identity, Mia Hansen-Løve’s Things to Come effortlessly brings the pleasures of philosophy into everyday life. In one of her most touching performances, Isabelle Huppert exquisitely conveys the tempestuous gap between one’s private and intellectual personas.