Tokyo-Ga
German director Wim Wenders travels to Tokyo to explore the world of one of his cinematic heroes, Japanese celebrated film director Yasujirō Ozu. Sequences of Wenders’ view of Japan alternate with encounters and conversations with the crew and cast members of Ozu’s films.
Four decades before Perfect Days , Wim Wenders journeyed to his beloved Tokyo to fashion this heartfelt ode to Yasujirō Ozu. Featuring interviews with the Japanese master’s actors—and a rare glimpse of Chris Marker!—Tokyo-Ga is at once a poignant travelogue and a love letter to a cinematic idol.