Touki Bouki
The first feature from visionary Senegalese director Djibril Diop Mambéty is simply a masterpiece. Winner of the international critics’ award at Cannes, the film’s extraordinary sound design, choppy associative editing, and cool central couple dreaming of escape continues to electrify and inspire.