Untitled 77-A
Wielding a sharp pair of gleaming scissors, Han Okhi mounts a revolution out of jagged, fragmentary images in this intrepid short. Beautifully restored, this watershed work of Korean feminist cinema slashes at the pretence of censorship, laying bare the patriarchal control behind arbitrary dogmas.