Columbus
Casey lives with her mother in a little-known Midwestern town haunted by the promise of modernism. Jin, a visitor from the other side of the world, attends to his dying father. Burdened by the future, they find respite in one another and the architecture that surrounds them.
Ruminating on life and architecture in the eponymous Indiana city, this meditative drama is the feature debut from writer-director Kogonada (After Yang). As soulful as it is conceptually rigorous, Columbus vitally reinvigorates the emotional and intellectual awakenings of the coming-of-age genre.