One of Those Days When Hemme Dies
Eyüp works relentlessly under the blazing sun during a tomato harvest in southeastern Turkey, driven by the urgent need to settle an impending debt. After a clash with his supervisor, he roams the city in search of a radical solution.
A simmering tale of thwarted rage and everyday absurdity, One of Those Days When Hemme Dies reveals the tragicomic rhythms of a sun-scorched day. With quiet rebellion and poetic detours, visionary newcomer Murat Fıratoğlu delivers a striking debut attuned to the inner life of a worker on the brink.