Persepolis
In 1970s Iran, Marjane, an 8-year-old girl, dreams of saving the world. Cherished by her beloved family, she watches the events that led to the downfall of the Shah’s brutal regime through her young eyes. Now a punk-loving teenager, Marjane witness her country transform into an oppressive society.
This acclaimed coming-of-age feature chronicles a young girl during the 1979 Iranian Revolution. Co-directed and adapted by Marjane Satrapi from her graphic autobiography into beautiful black-and-white animation, the film is voiced by mother-daughter duo Chiara Mastroianni and Catherine Deneuve!