The Nile Hilton Incident
Weeks before the Egyptian revolution, Noredin, a police officer in Cairo’s corrupt system, investigates the murder of a singer at a hotel club. What seems to be a crime of passion turns into something that concerns the elite of Egypt, forcing Noredin to break the rules in order to obtain justice.
Swedish filmmaker Tarik Saleh ventures out to Cairo for this impeccably executed noir, a tense political thriller set to the backdrop of the 2011 Egyptian revolution. Breakout star Fares Fares commands the screen as the compelling and unpredictable antihero of this Sundance prizewinner.