Perfect Blue
Pop singer Mima Kirigow looks forward to a bright new career when she quits her chart-topping trio to become an actress. When she lands a role in a sexually charged murder mystery, Mima’s life begins to fall apart.
Ranked among the most influential anime of all time, Satoshi Kon’s haunting masterpiece erects a psychological house of mirrors filled with eerie hallucinations and murderous doppelgangers. A prescient parable on the price of celebrity and the commodification of the female body in the digital age.