Festen
Arguably portraying one of cinema’s most messed-up families ever, Festen is considered the first film made under the rules of the radical Dogme 95 movement. Thomas Vinterberg’s madcap time-bomb of latent secrets and repressed grudges makes any family dinner seem like a piece of cake.