Here
After the sudden death of his wife, He Zhiyuan loses the will to speak and is sent to Island Hospital. While He adjusts to life within, he is selected for an experimental treatment, forcing him to confront the devastating truth behind his past, present, and future.
Inspired by conceptual art and anti-psychiatry, Ho Tzu Nyen’s debut feature blends a clinical documentary style with an innovative plot of alternative therapies. Selected for Directors’ Fortnight at Cannes in 2009, Here still stuns as an astounding dose of historical reenactment and reckoning.