Perfumed Nightmare
Young Kidlat is a jeepney driver in the Philippines, but his dream is to leave his village and travel to Europe, the embodiment of the technological advancement he idolizes. Instead, he discovers inhumane modernity no better than what he left behind.
In a surreal style entwining dream and documentary, Filipino actor-director Kidlat Tahimik’s debut creatively catches its disillusioned protagonist between the “First” and “Third” Worlds. A milestone film in post-colonial cinema, later championed stateside by Werner Herzog and Francis Ford Coppola.