Việt and Nam
Tending to still-open wounds left by the Vietnam War, Minh Quý Trương’s transfixing and redolent film excavates spectral histories, once buried under the sands of time. Lighting up the darkest pits of the earth, coruscating touches between furtive lovers burn with the fieriness of queer passions.