A Zed and Two Noughts
As perversely, teasingly comic as it is shocking, A Zed and Two Noughts is full of surprises. At once a self-reflexive intellectual puzzle and a wickedly dark comedy, the film marked the beginning of Peter Greenaway’s two-decade collaboration with Last Year at Marienbad cinematographer Sacha Vierny.