English teenager, Olivia, is sent away for a year to a small finishing school outside Paris. Innocent but watchful, she develops an infatuation with her headmistress, Miss Julie. Through this obsession, Olivia observes the tense, tragic romance between Miss Julie and another headmistress, Miss Cara.
Dreamy laces, soft lighting, and longing glances induce an erotic headiness that renders this landmark lesbian love story a transgressive masterpiece. The tender gaze of the criminally overlooked Jacqueline Audry imbues every frame with the potency of female desires and the pangs of first love.