Time Out of Mind
Richard Gere delivers one of the most accomplished performances of his career in this low-key drama from the underrated, character-driven filmmaker Oren Moverman. A tender look at the struggles of a failed father beset by homelessness, Time Out of Mind is a brave drama on the subject of poverty.