April
Storm clouds darken fields of rapeseed and livestock shrink from torchlight in Dea Kulumbegashvili’s unblinking second feature, named after the cruelest month. Resolutely formalist in its depiction of moral courage, April reckons with male violence and salvific endings in the season of new life.