1 Dimension
A parable about the nature of good and evil, in which a prince goes on a quest to learn true wisdom before he claims the throne.
Epic in scale but with a miniaturized quality, Lü Yue’s breathtaking B&W short traces a prince’s pursuit of knowledge through the magic of silhouette animation. Flickering shadows and gorgeous hand-painted backdrops evoke the ancient storytelling form of shadow play, ripe with the wisdom of fables.