13 Assassins
Think the age of the samurai film ended years ago? Think again! Kurosawa may no longer be with us, but the insanely prolific Takashi Miike (Audition) delivers an old-fashioned samurai epic for an extreme 21st century, slashing its way across the widescreen frame with panache.