2001: A Space Odyssey
A mysterious black monolith encountered by our prehistoric past leaps millennia and connects to a future of colonised space. Where astronaut Bowman is about to explore uncharted territory. A poetic meditation on technology and humanity adapted from a story by the revered Arthur C. Clarke.