3 Faces
Filmmaker Jafar Panahi and actor Behnaz Jafari travel to a tiny village after receiving a plea for help from a girl whose family has forbidden her from studying acting. Amusing encounters abound, but they soon discover that the local hospitality is rivaled by the desire to protect old traditions.
After the success of Taxi Tehran, Jafar Panahi embarks on an ingenious, meta road movie across Iran’s landscapes, swerving between fiction and documentary. A poetic and political meditation on truth, this subtle homage to the late master Abbas Kiarostami won Best Screenplay in Cannes.