4 Months, 3 Weeks and 2 Days
During the final days of communism in Romania, Gabita turns to her college roommate Otilia to help arrange an abortion for her, which is a crime punishable by years in prison. They enlist the services of the shady Mr Bebe and soon find themselves entangled in a web of unexpected revelations.
Alongside Cristi Puiu’s The Death of Mr. Lazarescu, this harrowing Palme d’Or winner from Cristian Mungiu may be the defining film of the Romanian New Wave. Nail-biting and suspenseful, 4 Months, 3 Weeks and 2 Days is a stirring socio-realist thriller, led by the exceptional Anamaria Marinca.