45 Years
It’s one week until Kate and Geoff’s 45th anniversary, and a huge party is being planned. But then a letter arrives for Geoff. The body of Katya, his first love, has been discovered frozen and immaculately preserved in the glaciers of the Swiss Alps. Kate becomes obsessed with Geoff’s past.
Charlotte Rampling and Tom Courtenay both won Silver Bears for their extraordinary, understated performances in this acclaimed marital drama from Andrew Haigh. The atmospheric Norfolk Broads are a potent backdrop to this devastating portrait of a once-solid marriage plunged into crisis.