Rukeli Trollmann was exposed to many forms of discrimination by the Nazi regime because of “boxing by dancing like Gypsy”. Inspired by the fight of Rukeli Trollmann, the film traces the artist’s experience of immigration to Berlin and the fight for justice in Istanbul.
In a vibrant fusion of dance and defiance, 9/8fight41 echoes Istanbul’s urban pulse and historic struggles. Channeling the spirit of Rukeli Trollmann, a marginalized boxing legend, Aksu transforms the pain of past and present discrimination into an uplifting, experimental canvas of resistance.