9 Fingers
9 Fingers follows the travails of Magloire, a man on the run from the cops who is captured by a criminal gang and forced to take part in a heist. When the heist goes wrong, he and the gang flee aboard a cargo ship, which soon becomes the mysterious, microcosmic universe.
A shimmering noir pastiche shot on evocative black-and-white 35mm, this Portuguese wrong-man thriller serves up a masterclass in high-contrast atmospherics. Starring the late Gaspard Ulliel, and taking the Best Director award in Locarno, 9 Fingers has all the ingredients for an instant cult classic.