Elizabeth, a divorced New York art gallery curator, finds herself drawn into an obsessive sexual relationship with John, a compelling Wall Street broker. At first, the relationship is stimulating and exciting, but as their sex games become increasingly perverse, she begins to fear for her sanity.
Kim Basinger and Mickey Rourke tear up the screen in this iconic provocation from director Adrian Lyne. A box-office bomb since reclaimed as a cult classic—and one of the great New York movies—9½ Weeks marries superb location photography to MTV sizzle for a candid study in sex and power.