A Colony
Introverted teenager Mylia feels lost between the uncertainty in her family life, the superficial atmosphere at her new school, and her first experiences at house parties. But one day Mylia meets Jimmy. The boy from the nearby Abenaki reserve is different and he encourages her to break free.
Winner of the Crystal Bear at Berlinale, this narrative feature debut is an engrossing coming-of-age story, sensitively told by its brilliant cast. Set near a First Nation community in Quebec, A Colony tackles subjects such as teenagehood, family, and racism with an assured and refreshing hand.