Mehmet, posing as a film director, is searching for an actress to star in his next film. He tasks Emre, an amateur filmmaker, with conducting the auditions, unbeknownst to Emre, he is also being filmed during this process.
A Film by Tuğra Kaftancıoğlu masterfully balances macabre humor with suspense, offering a sharp critique of the world of filmmaking through its faux-documentary style. In this playfully cunning debut, Emre Akay casts a piercing gaze on the paradoxes of the film industry.