A Fuller Life
Friends and admirers of iconoclastic film director Sam Fuller celebrate the independent spirit of this true American maverick by dramatising sections of his memoirs. Every word spoken in this film was written by Fuller and shows his unique, adventurous life spanning a century of American history.
Sam Fuller was a true Hollywood maverick, a man whose life was as colorful as the no-nonsense pulp he brought to the screen. Park Row journalist, WW2 vet, novelist, filmmaker—Fuller did the lot. With the aid of his incredible home movies, this documentary portrait brings his dynamic memoirs to life.