A Mother's Sonata
It’s just another weird and ordinary day for Nesrin and her mother. As the evening comes, they face the same issues they face everyday again but the next day their ordinary flow of lies is about to be broken.
In A Mother’s Sonata, echoes of Bergman’s Autumn Sonata reverberate and are reconfigured with a dystopian twist. Coupled with the strains of Chopin, Fehmi Öztürk’s whimsical short provides a sci-fi perspective on mother-daughter relations, reimagining timeless human struggles in a novel light.