A Perfectly Normal Family
When Emma’s father says he wants to live the rest of his life as a woman, Emma is thrown completely off kilter. Thomas makes a rapid transition into Agnete: a woman in stylish dresses who suddenly has no more interest in football. Who is this new father? Can Emma even call Agnete that?
This Danish debut about the courage of coming out was an audience favorite when it first premiered at the Rotterdam Film Festival in 2020. With its honest storytelling, as well as the right dose of empathy, A Perfectly Normal Family will move you like few coming-of-age films have done before.